söndag, juni 06, 2010

Del 97 Tema: Matfoto

Tre matfoton från tre olika tillfällen...
Första bilden: Den otroliga goda maten jag åt på Halltorp i Borgholm, Öland, i augusti förra året, för att firam amas och pappas silverbröllop!!! Som visserligen var redan i juni förra året, men vi väntade med det tills vi kommit ner tillÖland för sommaren... (Det var f.ö. där de åt sin bröllopsmiddag efter vigseln (de hade ett litet bröllop, med bara en varsin gäst...)
Andra bilden: Den sjukt goda souvlakin jag åt på Restaurang Terazzen i Byxelkorok, Öland, lite senare samma sommar... Otroligt gott!!! Och en jättefin kväll, kunde inte bli bättre... ;-)
Och så tredje och sista bilden: Den helt enorma schnitzeln jag åt på en väldigt invändigt vacker restaurang i Budapest i påskas... Den hette vissty Centrál ser jag nu... I bakgrunden ser man förresten potatisrna jag fick till... ;-)

7 kommentarer:

Ma.links sa...

Smaskiga bilder :)

Anonym sa...

Gott!

Anonym sa...

Gott alltihopa - elefantörat gillas, det är barndom för mig :) Tack för titten!

Mia sa...

Ah, härlig mattriss, snygga bilder! Souvlakin blir min favorit, det är så otroligt gott! =)

Jah Hollis sa...

Souvlakin är ju en favorit där. På restaurang Plaka i Malmö kunde man förr få suveräna grillspett för en löjligt låg kostnad. Men det var länge sedan jag hade vägarna förbi där nu. Vet inte ens om detta hål i väggen finns kvar.

Ingalill sa...

Ser urläckert ut :)

Pialotta sa...

Restaurangfoton blir det något visst med.. maten är så fint upplagd. Alltid sin kamera med som sällskap.. de där bilderna man tar får man oftast användning för:) Klara, stilrena bilder:)