söndag, juni 13, 2010

Del 98 Tema: Dörrar/Portar

Mina bilder blir nog mer hela entréer, men jag hoppas det går bra också... ;-) Är ju dörrar med på alla, haha... :-P
Första bilden är den ena entrén/dörren till La Sagrada Familia i Barcelona, Spanien... Där var vi påsken 2006...
Nästa bild är dörren/ingången till ett litet stenåldershus nånstans i Norrland som vi besökte på väg hem från Nordkapp på våran semester förra sommaren, 2009... ;-)
Och så den sista, den mäktiga entrén/ingången till centralstationen i Budapest, Ungern... Där var vi nu i påskas, 2010... ;-) Vi tågluffade till först Budapest, och sen på väg hem besökte vi även Bratislava och Berlin...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad häftigt! Fin triss.

Lena Rollmar Kårén sa...

Jag vill bara resa när jag ser dina bilder! Grattis till veckans utmaning.

Ingalill sa...

Vilken underbar blandning på bilderna :)

Ma.links sa...

Fina bilder.

Hans af Ekenstam sa...

Jättefint härligt och fin mix

Gammelsmurfen sa...

Klart dessa bilder är på dörrar/portar. Bra tolkning

Erik "Semlan" sa...

Vilken spridning på dina dörrar! Undrar om La Sagrada Familia någonsin blir helt färdig? Men en härlig stad och många intressanta hus... med lustiga entréer.
Hmm, stenåldershus!?
Under ett vildmarksläger sov jag i en liknande jordkoja. Men de sa att timmerflottare använt "stugorna". Åt kålbullar med fläsk där också, det var gott.
Väljer Barcelonafotot i din triss även om Budapeststationen också har en imponerande entré.

E-B sa...

tänk, av tre spännande dörrar är det den till jordkällaren som jag gillar mest!

Jah Hollis sa...

Fina varianter på temat. Den översta och den nedersta har jag personligen sett i verkligheten.

T & M Junell sa...

Härliga bilder