söndag, juni 20, 2010

Del 99 Tema: Sommarnatt

När jag såg temat sommarnatt tänkte jag direkt på förra årets semester... För ett år sen vid den här tiden var vi fortfarande på denna semester... Vi bilade upp till Nordkapp, framförallt för att uppleva midnattssolen... Svårt att tänka sig att den första bilden är tagen mitt i natten... Dessvärre var vädret inte riktigt med oss, som ni kanske kan se, det kändes mer som höst än mitt i sommaren... Snålblåst, riktigt KALLT, regnet hängde i luften, och temperaturen låg på runt +5 grader!!! BRRR!!!
MEN... Vi fick uppleva midnattsolen liksom "på riktigt" sen iallafall, verkligen SE den och liksom inte bara känna känslan, genom att det var dagsljus dygnet runt... Sista natten i Norge, innan vi åkte in i Sverige igen på vägen ner och hem, åkte vi upp på en höjd i den byn vi bodde då, och satt i ca en timme för att kolla midnattssolen... TACK och LOV fick vi se den till slut, känns fantastiskt att man faktiskt har fått uppleva midnattsolen nu, det är, faktiskt, nåt jag drömt om sen jag var... Ja, vad kan jag ha varit??!! 6-7 år tror jag... Så det var verkligen "A dream come true" för mig...
Sen sista bilden är nåt som jag också tycker litegrann symboliserar sommarnätter, särskilt i augusti, med de STORA månarna!!! Liiite "fusk" är det väl med bilden, eftersom den inte alls är tagen på natten egentligen, utan på kvällen, strax efter solnedgången bara, men vi kan ju låtsas... ;-)
De översta bilderna är alltså tagna vid midsommar 2009, och den sista bilden är tagen i augusti 2009!!!

9 kommentarer:

Lennie sa...

Vilken härlig triss du har fått till. Underbara bilder alla tre!

Ingalill sa...

Vad häftig den sista bilden är :)

Mia sa...

Sista fotot blir min favorit!!

Ma.links sa...

Åh vilken fin måne! Den blir min fav.

Jah Hollis sa...

Vädret har väl knappast varit mycket att hurra över hittills denna sommar heller. Bilden på månen är min favorit och jag har för mig att vi haft en diskussion om färgen på den tidigare. :-)

Monica o Jacob sa...

Lite narr gör ingenting den blir favorit i alla fall sista bilden, så läcker

Anne-Lie sa...

Lite utav en dröm även för mig att kunna åka upp till treriksröset!

Bettan sa...

Fin triss! Sista bilden blir min favorit.

Trevlig kväll!

Lena Rollmar Kårén sa...

Härliga bilder. Särskilt den sista bilden! Grattis till trissen!