söndag, maj 30, 2010

Del 96 Tema: Prickigt

Gud, vilket roligt tema!!! Jag hade svårt att bara välja 3 bilder jag, haha... :-P Men här är de tre slutgilitga bilderna till sist iallafall... ;-)
En prickig nyckelpiga som jag såg på tomten när jag var på ett första vårbesök i stugan på Öland för ett par veckor sen...
Ängen är alldeles prickig av alla olika blommor som växer, detta såg jag, och förevigade jag, vid förra årets vårbesök på Öland... ;-)
Och så till sist, himlen blir alldeles gul-och-blå-prickig av alla gula och blåa ballonger som släpps upp i skyn... ;-) Detta var när lillsyrran tog studenten för snart ett år sen, 10 juni 2009!!! JÖSSES, att det gått ett år redan snart!!! :-O Iallafall, här har de precis kommit ut från skolan och sjungit "Studentsången" och släpper upp ett gäng blåa och gula ballonger upp i skyn... ;-) Väldigt fint!!! ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert! Nyckelpigan är ursöt!

cai sa...

Gillar första bilden..fin!

Kolla in min nya hemsida www.weekdayphotos.com för nya foto utmaningar :)

ha en skön söndag

Pialotta sa...

Jo det är ju så.. svårt ibland att bara välja tre i trissen.. fyrtal eller femtal kanske hade varit lättare;)
Visst ser våra gräs och ängar så himla prickiga ut nu.. riktigt härligt skönt:)
Ha de gott..

Ingalill sa...

Härliga bilder :)

Jah Hollis sa...

Nyckelpigorna är populära i veckans tema. Fina trissbilder.

Mia sa...

Ah, härlig triss! Favoriten blir nyckelpigan som lyser så röd!