söndag, november 02, 2008

Veckans Tema: Kyrkor



En norsk stavkyrka, som vi såg när vi var på semester i Norge sommaren 2006, en av alla de fantastiska kyrkor/katedraler som vi såg under våran semester i Holland-Belgien-Frankrike 2007, just denna är i Belgien... Och så sist, men inte minst, Uppsala Domkyrka... Fotot togs under en promenad jag och mamma tog i februari, när vi var och hälsade på släkten i Uppsala...
Kyrkor är inget jag har direkt gott om foton på, men jag hittade 3 iallafall... ;-)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mest om bilden på den norska stavkyrkan! Fantastiskt vacker och byggnaden ser nästan asiatisk ut.
Kramis

Anonym sa...

Den belgiska kyrkan ser ju helt sjuk ut...ett gigantiskt torn på liten byggnad. Uppsala domkyrka känns väldigt hemtamt :) Men norska kyrkan är finast!

Anonym sa...

Första kyrkan var häftig!

Lilla jag sa...

Nummer ett blev min favorit, riktigt annorlunda!

Synnøve. sa...

Nummer ett är en klar vinnare här.
Undrar om det inte är Lom stavkirke det där.
Ha det bäst.
Synne.

Anonym sa...

De norska stavkyrkorna är vackra och så är också din bild på denna. Stavkyrkan blir min favorit.

Benita sa...

Den första kyrkan blir min favorit.

annette sa...

Norska Stavkyrkan klar vinnare!

Ha det så gott!

//annette

Husbilen Credo sa...

Stavkyrkan blev min favorit - kyrkan i belgien har jag varit i - uppsala kyrka har jag inte besökt.
Ha en fin kväll!

Veronica sa...

stavkyrkan blev min favo. Så läcker. Och annorlunda!
=)

Anonym sa...

De där norska stavkyrkorna är ju helt underbara.

Fast tvåan vann - det ser ut som om tornet har fått växtvärk. Lite till -och lite till -och lite till... :-)

Anonym sa...

Den norska kyrkan är fantastisk speciell & vacker! Känns som att den är tagen ur en film & inte verklig... Hoppas att du får en bra vecka!

Anonym sa...

Samma här.. hade inga kyrkor alls i arkivet.. men idag så fick det bli lite nya foton mina kyrkor.
Din andra gillar jag mest här..
ha de gott

Unknown sa...

Uppsala Domkyrka med utsikten var fin. Den blev min favorit.

//Harriet

phoebe sa...

Ettan var ju festlig den väljer jag nog allt!!=)

Jah Hollis sa...

Den norska kyrkan. är det inte den som brändes ner av satanister och sedan byggdes upp igen?
Betydligt snyggare än den belgiska kolossen.