måndag, mars 01, 2010

Del 84 Tema: Guld

Embla, min systers "svärmors" hund, är en Golden Retriever, och är faktiskt nästintill guldfärgad... På bilden är hon nere på stranden rakt nedanför oss på Öland, nu i somras (2009)... Min syster och hennes pojkvän hade hand om Embla ett par veckor i somras, och då fick hon följa med till stugan, Öland... :-P Även havet i bakgrunden är guldfärgat av solnedgången ser jag... :-P
Skogens guld är ju som bekant svamp, framförallt kantareller, tycker jag iallafall... En riktigt GUL stor kantarell hittade vi i skogen när vi var ute och plockade trattkantareller i oktober 2009... Vi hittade verkligen MASSA trattkantareller, och även ett par "vanliga" kantareller... Kantarellen på bilden fick också följa med hem och bli mat... :-P
En av alla fantastiska sommarkvällar på Öland, himlen är nästintill guldfärgad... Bilden är tagen från våran tomt, i augusti 2009... Längtar ner dit igen nu...

5 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det var ju snygga variationer på guldtemat. Den stolta kantarellen gillar jag bäst.

Monica o Jacob sa...

Fin triss, vovve,gott att äta och en vacker guldfärgad himmel kan det bli bättre;-)

anki sa...

så fina bilder :) bra tolkat och det är guld i alla bilderna..

ha en skön dag

AnnCathrine sa...

Härliga guldbilder! Den nedersta blev min favorit - helt underbar! (jag gillar verkligen solnedgångar och de härliga färger det brukar bli då.)

Ha det gott!

Unknown sa...

Jag gillar dina bilder - välkommen till mig om du vill se min tolkning, är du välkommen till min blogg.