söndag, mars 21, 2010

Del 87 Tema: I bakgrunden

Liiite klurigt tema, måste jag erkänna, men till slut så... ;-)
Jag plockade fram tre bilder från i somras... Mycket känsla och många minnen i alla dessa tre bilder för mig faktiskt...
Första bilden, från Gammelstads Kyrkstad i Luleå, som vi åkte förbi på vägen hem från Nordkapp i somras... Otroligt pittoreskt och fint ställe, på den här bilden har jag lyckats fånga Kyrkstaden med den gamla fina kyrkan i bakgrunden... Vi bilade alltså upp genom Norge till Nordkapp, och sen ner genom Sverige, på en dryg vecka... ;-) I juni 2009 alltså... ;-)
Bild nummer 2, härligt sommargräs, med badstranden i bakgrunden... Byxelkrok, Öland, augusit 2009... :-)
Och bild nummer 3 är också från Byxelkrok, Öland... Annat sommargräs, i kvällsljus, och en segelbåt seglar stilla förbi i bakgrunden... Riktigt nöjd med den bilden faktiskt, en personlig favorit!!! Om man nu får säga så, hehe... :-P Den bilden är iallafall tagen strax nedanför våran stuga, också i augusti 2009... ;-)

12 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Fina variationer på veckans tema.

Emelie sa...

Åh, andra och tredje bilden får mig verkligen att längta efter sommaren!!

Anneli - A'la Foto sa...

Härliga bilder! Gillar de två nedersta bäst och kan faktiskt inte bestämma favorit av dem! Båda är lika härliga!!

ha en fin söndag!

Anonym sa...

Ahh gillar strandbilden, vad man längtar :) Men först har vi en härlig vår att längta till.
Ha en fin söndag.
Helena

Unknown sa...

Segelbåten i bakgrunden är ju bäst och blir min favorit.

Ha en bra dag. Och välkommen till mig om du vill se bilder på blommor och trädgårdar

(när jag inte är med i fototriss, då blir det alla möjliga motiv)

Pillargontanten sa...

Det var fina bilder!
Kyrkan är ju underbar!
http://pillargontanten.blogspot.com/2010/03/fototriss-i-bakgrunden.html

Nettan sa...

Fina triss. Gillar mittenbilden med en härlig strand i bakgrunden.

Gammelsmurfen sa...

Första blir min favorit för det ser så mysigt ut där

anki sa...

härliga bilder och nu längtar man ännu mer efter sol och värme :)

bra tolkat och snyggt fotat

ha en skön dag

Erik "Semlan" sa...

Åh, Gammelstads kyrkby är vacker. Har kompisar som bor i utkanten av kyrkbyn. I din triss gillar jag andra fotot mycket, snyggt. Gräset och så badstranden i bakgrunden. Härligt sommarfoto!

Lena/isklockan sa...

Mitten bilden är en underbar bild som gör längtan efter somamren än värre än vad den är , just nu :) Lena/isis

Anonym sa...

härliga sommar!

Kram Louise