söndag, november 22, 2009

Veckans Tema: Skön

Svårt tema tyckte jag... Men till slut blev det dessa bilder... :-P
En riktigt mysig kväll nere på Öland i somras, med en fantastiskt vacker solnedgång... Min stoasyster, hennes pojkvän och deras hund Theia har det mysigt... En av alla vackra sommarkvällar därnere i somras... Närmare bestämt augusti i år...
Sen när höstmörkret börjar sänka sig är det mysigt att tända ljus och krypa upp i soffan, och bara mysa... Bilden är tagen i september i år...
Och så till sist... Den kommande högtiden, julen, är ju otroligt mysig... För de flesta åtminstone!!! Jag personligen ÄLSKAR julen!!! Framförallt då jag inte träffar min storasyster så ofta under året, men vid jul kommer hon alltid "hem" och firar med oss, d.v.s mamma, pappa, mig och lillsyrran, samt mormor och morfar... Bilden är tagen förra julen...

9 kommentarer:

eva b sa...

Favoriten blir första bilden. Till och med hunden ser ut att njuta och ha det riktigt SKÖNT!

Jah Hollis sa...

Skön stämning i bilderna, och visst kan julen vara en riktigt skön högtid. Om man inte stressar sig sönder och samman innan. :-)

ElinsPhoto sa...

Sköna bilder och skön stämning. Jag älskar också julen, det är ibland den bästa tiden på året!

sinneskatten sa...

Sköna bilder på energi givande stunder.
Julen kan vara en energi kick om man ser till att ta vara på den på rätt sätt.

ViDu sa...

En riktigt skön triss. Favorit är den andra bilden. Själv tänder jag massor av ljus varje kväll vilket kan ses på några av mina bilder.

Kjell E sa...

Lite olika tolkning av temat. Det gör allt lite mera spännande.
Men jag är solnedgångsreik, så jag fastnar för ettan.
Detta efter åtskilliga grillkvällar vid Kalmar sund, med efterföljande solnedgång.

Paula sa...

Julen är skön om man bara tar det lugnt och inte stressar. Jag gillar dock andra bilden då det är skönt mysigt & avkopplande med tända ljus

Nollan sa...

Första bilden var vacker och ger en skön känsla. Lika så den andra, att få tända levande ljus är nästan alltid mysigt. Julen däremot, är väl inte riktigt min grej. Men jag hoppas din blir precis så skön som du önskar!

Stina sa...

Verkligen sköna bilder - får sån lust att genast pynta gran, tända ljus och mysa!

Kram