söndag, maj 31, 2009

Veckans Tema: Något kärt, något tryggt, något varmt

Sjukt svårt tema den här gången, om ni frågar mig... Har suttit en bra stund här nu och försökt hitta vilka bilder jag skulle använda...
Och ja, egentligen tycker jag nog att alla tre bilderna representerar varje tema var för sig, men nu skulle man ju välja en bild per tema... Så...
Bild 1: Ren kärlek!!! Min storasysters hund Theia som ger oss mycket kärlek och som även FÅR mycket kärlek av oss!!! Vi alla ÄLSKAR henne!!! Hon blir f.ö. 10 månader precis idag, hon föddes den 31 juli 2008... ;-) På bilden gosar hon med min mamma, den 2 maj i år...
Bild 2: Är ju också kärlek, men tycker även bilden tydligt utstrålar trygghet... Tryggheten att få ligga i nåns famn och sova sådär... Ja, vad mer kan man säga... :-P På bilden ligger hon i min lillasysters famn, och den bilden är tagen när min storasyster och hennes pojkvän precis hämtat Theia, så hon är alltså 8 veckor på bilden... September 2008...
Bild 3: Nåt helt annat, haha... :-P Men ja, den bilden är värme för mig... Jag blir varm av att titta på den, och den utstrålar värme tycker jag... Dessutom är den tagen på en av Sveriges vackraste platser, som jag brukar kalla det, Sveriges paradis, Öland, som för mig är värme... En varm plats (oftast) och hur många varma sommarkvällar har man inte suttit på uteplatsen och kollat ner mot havet...

6 kommentarer:

lilalili sa...

Underbara bilder alla tre men min favorit blir den andra bilden. Så underbart trygg!
Ha en riktigt skön söndag! Kramis

Dahlarna sa...

Vilka fina bilder! Min favorit blir sista bilden med solen på stenstranden! Vackert! Ha en bra dag!

Jenny sa...

Även hundkärlek är ju kärlek, och trygghet. :) Fina bilder.

Erik "Semlan" sa...

Man kan byta ut den sovande hunden med en bebis. Samma typ av värme och trygghet :-) Härligt foto! Helt klart min favorit, men stranden var en skön tolkning. För egen del är det stenstranden norr om Visby som ger mig ett skönt lugn och tidsfördriv (när man letar efter fossiler bland strandstenarna...) Den där ljumma sköna kvällsvärmen ihop med ljuset efter en solig dag tillhör det bästa vi har här i Norden. :-)

christina sa...

Så fin hund!

Jah Hollis sa...

Ett något svårare tema än normalt, visst. Men jag tycker du lyckades bra.