söndag, november 24, 2013

Del 240 Tema: Minne



Tre bilder från tre olika huvudstäder, men från en och samma semesterresa.
Jag har varit utomlands extremt mycket, och besökt väldigt många storstäder och huvudstäder, redan under mitt blott 26-åriga liv. Såklart har jag många fina minnen från alla dessa resor!
Men en resa som skiljer sig en aning från alla dom övriga resorna, är den vi gjorde hela familjen förra sommaren. När vi åkte Transsibiriska Järnvägen. En 60-årspresent till min pappa, som älskar tåg och haft detta som en dröm i typ hela sitt liv.
Så vi hann med att besöka både Moskva och Ulan-Bator, på vägen mot slutmålet Peking!
Innan Moskva var vi dessutom i Helsingfors. Men det är ju tre bilder som gäller, och Helsingfors var ju bara en bonus, eftersom den ju egentligen inte ingår i Transsibiriska.

Ja men just det, förresten. Rätt svar på förrförra veckans tema (var ju inte med förra veckan) är....................

Karlskoga! Det var två av er som gissade rätt! ;) En av er var nära, Arvika är inte SÅ långt härifrån. ;) Samma landskap. För, precis som du skrev, det är Värmland båda två. Så du var helt rätt ute i dina funderingar där! ;)

5 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Härliga reseminnen, transibiriska är en dröm hos mig, måste göra det någon gång, men först skal jag fota klat hela London, kommit en bit på väg men det finns mycket kvar :)

Linnéa sa...

Härligt. Vackra bilder från städerna. Känner igen, åkte Transibiriska - 82, men då var det nog väldigt annorlunda.

Blev glad av dina bilder.

Ha en bra vecka!

Beppan sa...

Måste vara en fantastisk resa! Drömmen för många....
Härliga bilder!!!

Annemor sa...

Vakkert.
Ulan Bator tror jeg at jeg ville ha sett.
Ha en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/11/24/minner-i-triss/

Jah Hollis sa...

Fint minne och finna minnesbilder från det.