söndag, mars 25, 2012

Del 172 Tema: Utsikt

Jag valde tre bilder från tre huvustäder, fast en och samma resa. :) För nästan precis 2 år sen nu, påsken 2010, var jag med mamma, pappa, mina systrar och storasyrrans pojkvän, på en väldigt spännande tågluff.

Vi besökte tre huvudstäder, alla på B. :P Först ut var Budapest, fantastisk underbar stad! Bilden är tagen uppifrån kastellet i Budapest.

Nästa stad vi besökte var Bratislava, också jättefin och mysig stad. Mer gamla hus och så, men också mer moderna delar. I helhet även det en jättefin stad. Bilden är tagen uppifrån den karaktäristiska bron, som vi kallade för "UFO-bron".

Och så tredje och sista staden vi besökte på våran lilla tripp, Berlin, vilket blev andra besöket där för min del, och den bilden är tagen uppifrån TV-tornet i Berlin.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Fina stadsbilder och mycket att spana in. TV-tornet i Berlin vågade jag mig inte upp i när jag var där, men jag hade utsikt mot det från mitt hotellrum på det höga hotellet bredvid.

Ingalill sa...

Så vacker mitten bilden :)

Kajsa sa...

Åh, vad jag vill ut och resa nu...

Gunvor sa...

Underbara bilder alla tre!

Kicki sa...

Kul med storstäder! Den översta gillar jag skarpt!

Annemor sa...

Nydelig bilder fra byer på B.
Takk for titten

Pialotta sa...

Finfina bilder som behagar reslustan.. Tvåan gillar jag allra mest :)

Karoleen sa...

Jättehärliga vinklar och fina foton. Vilka fantastiska bilder. Min favorit är den sista på bron =)