söndag, januari 30, 2011

Del 123 Tema: Dröm

En ständig dröm jag har, och nåt jag ofta drömmer om, är att nån gång få åka tillbaka till det underbara landet Gambia i västra Afrika... Var där på en studieresa genom en kurs jag läste på gymnasiet, ihop med ett gäng elever till från skolan samt två lärare, under 2 veckor i november 2005, och det är nåt jag aldrig glömmer!!! Alla upplevelser, intryck, ja ALLT helt enkelt!!! Det var nåt man aldrig kommer få uppleva igen, en once-in-a-lifetime... Helt oslagbart!!!
Sen jag var där har jag dessutom också skaffat mig ett fadderbarn i detta underbara land, en liten tjej, och av den anledningen har min längtan och dröm om att få åka tillbaka växt sig ännu större...
Kan inte fatta att det är över 5 år sen vi var där nu!!! Gud!!!

Jag skrev ett längre inlägg om mina intryck och upplevelser om denna resan när temat var "En resa" i november, och det kan ni läsa här om ni vill... (Ser nu att en av bilderna är samma här och i det inlägget, nmen det får ni helt enkelt ta och leva med... :-P)

4 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det verkar väl inte omöjligt att den drömmen ska kunna bli verklighet.

Barnens Hjältar sa...

Hoppas du får uppleva din drömresa igen :-)

Sister Moonshine sa...

Jag gissar att upplevelser av det slaget är lätt att drömma om. Det kan inte berättas utan måste upplevas.

/Åsa

@Receptomaten sa...

Sikta på din dröm. Bra triss med fina bilder som sticker ut från det vanliga trisset. Bra!