måndag, februari 08, 2010

Del 81 Tema: Inuti


Bild 1: Inuti droppstensgrottorna i Postonja, Slovenien, som vi besökte på väg till Kroatien dit vi bilade sommaren 2008...
Bild 2: Sommaren efter bilade vi åt andra hållet på semestern, då bilade vi upp ändå upp till Nordkapp... Stannade även då på en del ställen på vägen och kikade... Denna bild är inuti Ishavskatedralen i Tromsö, en otroligt häftig kyrka... Både utifrån och inifrån...
Bild 3: Från samma resa, men detta är på väg hem igen... Vi åkte ju igenom "sameland" på vägen hem, både i Norge och i Sverige... Detta är nån liten sameby i Norge som jag nu inte minns namnet på, men som hade en väldigt karaktäristisk och fin liten samekyrka, som vi var inne och kikade i... Så detta är alltså inuti en samekyrka...
Bild 2 och 3 är alltså tagna sommaren 2009... ;-)

5 kommentarer:

Fjäderlös Tvåfoting sa...

Jag ser tyvärr bara en av bilderna. Men, det kan bero på min lilla "fjuttdator".

Hanna (jag själv) sa...

Men oj, vad konstigt... Får kolla upp det tror jag...

Anonym sa...

Vacker triss. All bilderna är jättefina men jag fastnade mest för bilden från droppstensgrottan.
/Bibbi

asiL sa...

Härligt djup i dina bilder!

Jah Hollis sa...

Fina trissbilder, och kyrkan i mitten med dess färger och former blir min favorit.