söndag, juli 26, 2009

Veckans Tema: Insekter



En fjäril, en nyckelpiga och en humla (tror jag??!!)... Fjärilen såg jag i sommarstugan, Öland, sommaren 2006, och de andra såg jag i trädgården hemma hos mamma och pappa (bodde fortfarande hemma då f.ö.) sommaren 2007...

Jag har inte direkt nån avancerad kamera, dessa bilder är tagna med en helt vanlig kompaktkamera (heter det så, de där små "vanliga" kamerorna) men med macroinställningen förstås... (Har dock köpt en mer avancerad kamera nu...)

7 kommentarer:

foto CHIP sa...

Precis när jag bestämde mig för nyckelpigan kom dina rödsvarta blogfärger fram - wow :)

Sussa sa...

Snyggt!
Jag gillar bilden med nyckelpigan bäst.

Amanda sa...

Fina foton på insekter. Nyckelpigan är alltid så fin, det var ett tag sedan jag såg någon. /Amanda

Barbro S sa...

Gillar nyckelpigan bäst. Ser ut som om det är en liten blå larv som jagar den men det är väl bara ett blåklintblomblad (långt ord!)?

Ingalill sa...

Nyckelpigan är så söt, har inte lyckats fotograferaa en i år :)

christina sa...

Min favorit är nyckelpigan. den ser så liten och ensam ut!

/christina

Majsan sa...

Härliga bilder. Nyckelpigan blir min favorit.