söndag, april 12, 2009

Veckans Tema: Tidens tand



Tre bilder tagna på Öland... De två första är två av alla de grejer vi har hängande på väggen till våran ena uteplats vid stugan... Det är massa olika "havsgrejer", som vi har hittat på stranden och sånt... Gamla båtprylar och annat... Svårt att förklara men... Rostiaga har de blivit, och träet har blivit grått, efter alla somrar dehnägt där, i väder och vind...
Och så några gamla fiskestugor, som det finns rätt gott om just där vi bor på Öland... ;-) Dessa är precis nedanför oss... Och ja, det är rätt sorgligt att de inte används längre, vilket ju gör att de också slits efter väder och vind... Solblekta efter alla soliga somrar, och vindpinade efter alla vinterstormar som ju råder på Öland...
(Måste bara tillägga att jag aldrig varit på Öland på vintern, så jag vet inte hur mycket det blåser!!! Men har hört att det kan storma ordentligt...)

Ååååååh, nu längtar jag dit... Älskade Öland, vackraste platsen i Sverige!!! TUR att jag ska dit med mor och far i Kristi Himmelsfärdshelgen redan... ;-)

Bilderna är tagna sommaren 2006...

13 kommentarer:

Mari sa...

Kul att ni hittar så mycket gamla prylar ochr ta tillvara på dem, otroligt charmigt. De lär hänga med många år ännu....fast tiden satt sina spår.

Fina bilder!

Ha en härlig dag!

Danne sa...

Snyggt. Första bilden gillar jag mest. Den har verkligen hängt med ett tag.

Marie sa...

Riktigt vackra bilder där tidens tand gjort sitt. Eftersom jag älskar makro blir bild ett min favorit.

Ingalill sa...

Härliga bilder, gillar den första bäst :)

Anonym sa...

Öland är underbart, så jag förstår din längtan. Där skulle jag vilja vara lite oftare.

lilalili sa...

Jättevackra bilder där den andra bilden blir min favorit! Ha en skön påskdag! Kramis

Amanda sa...

Fina foton, de två första är mycket bra och vittnar om tidens tand. Bra sammansatt triss. /Amanda

Paula sa...

andra bilden blev min favorit...

Kerstin sa...

Jättefin triss där den första bilden är min favorit. :)
Ha en fin söndag.

annalarssonphotography sa...

Fin triss!
Din första bild tycker jag mest om :)

Ha en fin söndag!
Anna

marie roxbro sa...

Gillar den gamla stugan

Jah Hollis sa...

Fina bilder alla tre. De visar verkligen på vad temat innebär.

Anna sa...

Härliga bilder alla tre men den första blir nog min favorit