söndag, december 14, 2008

Veckans Tema: Naturligt runda former



Svårt tema, tyckte jag, men jag hittade till slut tre bilder... Var svårt att veta vad som kunde räknas till att vara naturligt runt och inte "skapat runt"... Men jag tror att alla dessa tre bilder symboliserar nåt som är runt av naturen och som inte är "skapat av mänsklig hand" som det stod i beskrivningen för vilka bilder man fick ha... (Den jag är tveksam på är bild nr 2, eftersom den delvis är skapad... Nejlikorna i apelsinen är ju ditsatta...)
En maskros, bild tagen sommaren 2007, en kryddapelsin, bild tagen kvällen före julafton förra året, och så en pumpa, bild tagen nu i somras, 2008...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din apelsinbild. Det får mig att själv vilja fixa sådana apelsiner att dekorera med nu i juletider.

Anonym sa...

Jag gillar apelsinbilden bäst, den får mig att tänka tillbaka på när man var barn och fick göra apelsiner med nejlikor.

Anonym sa...

Den underbart juliga apelsinen är min favorit! /eva b

Anonym sa...

Fast apelsinen är ju naturligt rund, så det är väl "godkänd". Fina bilder alla tre. Jag väljer blomman, trädgårdtokig som jag är! /Anette

Anonym sa...

Oj vad jag gillar formen på den där fina pumpan!! Fast alla dina bilder passar utmärkt på temat tycker jag. Snyggt!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Kan känna doften av apelsin & nejlika, juligt och fint! /E-L

Anonym sa...

Jättefina bilder alla tre! Men jag gillar din första bild, på blomman mest! Den är så mjukt rund och skön!
Kramis

annette sa...

Apelsinbilden blev favorit idag, känner nästan doften av nejlikor genom skärmen!

annette

Agneta sa...

Vackra bilder, apelsinen blir klar favorit hos mig.

Allt möjligt och omöjligt sa...

Fina bilder, min favorit blir den juliga apelsinen, kan nästan känna hur det doftar.

Anonym sa...

Julapelsinen ser härlig ut. Den blir min favorit.

Anonym sa...

Dina bilder får mig att längta efter sommaren! Min favorit blir din fina maskros!
Ha en fortsatt trevlig helg! =) /maria_6909

Anonym sa...

Pumpan blir favorit bilden idag, måste ta och fixa ett par apelsiner, de luktar så gott :)

Anonym sa...

Bild nr 2 blir min favorit...kan nästan känna hur gott det luktar/marierox61

Jah Hollis sa...

Åja, så svårt var det väl inte. Du har ju fått ihop tre fina bilder på naturligt runda former. :-)

Anonym sa...

Härliga bilder men maskrosbilden måste bli min favorit

Unknown sa...

De hängde ihop, gillar apelsinen bäst, det är min favvo-jul-dekoration, med nejlikorna i..