söndag, april 15, 2012

Del 174 Tema: Fyrkantig

Eftersom jag precis nyligen varit i Rom (kom hem för en vecka sen, på påskaftons kväll), så tyckte jag det passade bra med en liten triss därifrån på veckans tema. :P
En fyrkantig bassäng inne på Forum Romanum.
En av alla triumfbågar i området kring Forum Romanum och Colosseum. Denna står vid Colosseum, och bilden är också tagen därifrån.
Ett av alla hundratals vackra fönster i Rom. Och rent allmänt i Italien för den delen också förresten. Jag älskar de italienska husen, särskilt då med sin vackra fönster. :) (Man får ju då självklart bortse från att det ser lite slitet ut på sina ställen.)

12 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Sista bilden blir min favorit - snyggt med putsväggar och fönsterluckor :)

Eva Trillian sa...

Vackra bilder. Sista bilden är ju i poster-klass :-)

Annemor sa...

Rustikt bilde det siste. Likte.
Hilsen
http://www.starbear.no/mormor/2012/04/15/fototriss-del-174/

Janne sa...

Godmorgon Fina bilder ha tagit på din resa :)
Önskar en trevlig Söndag
Mvh Janne

Britten sa...

Fina bilder från rom. Bra triss min favorit blir nog första bilden! :)

Ingalill sa...

Det är i bland det slitna som ger charmen :)

Misswhatsit sa...

Snyggt fotat och trissat. Sista bilden blir favoriten.
Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Underbara bilder, de ger reslängtan.

Hanna sa...

Vackert med tidens patina. Kan tänka mig att du har med dig många fina motiv i bagaget :0)

Pialotta sa...

Här kommer en till som älskar Italien och Rom :) Fönster som du visar är så himla fina.. gör inget alls att både hus och fönster är en aning slitna.. bättre det än sterila nybyggen.

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Snygg triss! Gillar den fyrkantiga dammen. Sista bilden är också jättebra.

SigridfraEnget sa...

En fantastisk triss!!