söndag, september 18, 2011

Del 149 Tema: Tro, hopp och kärlek

Tro som i kristen tro för representeras av en kyrka, på bilden en kyrka på Öland, som jag och min lillasyster passerade när vi gjorde en liten cykeltripp från stugan i Byxelkrok på norra Öland, ner till Borgholm, i juli 2010...
Hopp representerar jag med en bild från Gambia, som jag tog under en studieresa dit under sista året på gymnasiet, i november 2005... Den representarar mitt hopp om att världen en gång ska bli rättvis!!! Jag lever mycket för välgörenhet, särskilt vad gäller tredje världen och sånt, men tyvärr har jag inte riktigt råd att hjälpa till så mycket som jag skulle kunna just nu, eftersom jag pluggar...
Kärlek behöver kanske inte nån vidare beskrivning, jag tycker bilden säger allt... :-P Tog den vid badplatsen nedanför våran stuga på Öland, i augusti 2009...

9 kommentarer:

judotter sa...

Fin tolkning av temat.

cat sa...

Jättefin triss och jag delar ditt hopp.
Favoritbild blir den sista som är så vacker.

Muuskanuikkunen sa...

Vackra bilder! Mitten bild barn hoppas på en bättre framtid..

Anonym sa...

Snygg triss, där den sista är helt klockren! :)

Nettan sa...

Fint tolkat. Visst måste vi ha både en tro och ett hopp om en bättre värld för alla.

Jah Hollis sa...

Snygga bilder på temat, alla tre.

Ma sa...

Fin triss. Jättefin tolkning av temat...

SigridfraEnget sa...

Bra trissat!!

Mariane sa...

Meget flot tolkning af temaet i Fototrissen :)