söndag, mars 27, 2011

Del 131 Tema: Färgstark - med tävling




Svårt tema tyckte jag, men till slut så... :-P Lyckades jag hitta tre färgstarka bilder... ;-) Eller ja, men hyffsat färgstarka iallafall... :-P Behöver det just nu känner jag, har det otroligt jobbigt, mår ganska dåligt och är väldigt ledsen den här helgen, så jag behöver muntras upp med lite färgstarka bilder...
Bild nr 1 tog jag i julas, när jag spelade Sverige-spelet med mamma och mina systrar, bild nr 2 togs sommaren 2009 när vi åkte genom Norrland och Nord-Norge, med målet Nordkapp... Jag älskar same-flaggan, den är så SNYGG!!! Lätt en av de snyggaste flaggorna!!! Och så den sista bilden, bild nr 3, togs påsken 2009, på påskriset mamma och pappa hade, som mamma klätt i färgsprakande och färgstarka påskfjädrar...

10 kommentarer:

Tuvstarr sa...

Hej, vad kul. Tänkte också lägga ut en bild på same-flaggan, men var för lat att söka efter en :-)
Håller med dig, flaggan är verkligen snygg.
Hälsningar från Tyskland.

Anneli - A'la Foto sa...

Japp...hyfsat färgstarka tycker jag nog de är! Den första blir min favorit!


Ha en skön söndag!

@Receptomaten sa...

Svårt? Det gick ju kanonbra!

Barnens Hjältar sa...

Jättebra val av bilder, hela din blogg är väldigt färgstark :-)

Janne Helleberg sa...

Vad kul triss, igår hörde jag talas om sameflaggan på tv och nu får jag se den på bild. :)

jacglenphoto sa...

Man blir glad av färger så dessa gjorde mig glad.
Ha en bra vecka.

Christer sa...

Vackert! Sameflaggan har jag faktiskt inte sett tidigare, så tack för den lektionen! :-)

Barbro S sa...

Fina färgstarka motiv du hittat. Håller med om att sameflaggan är jättefin med sina klara färger. Helt rätt, färger piggar upp:). Hoppas du snart mår bättre.

Eva sa...

Härliga, färgglada bilder

Jah Hollis sa...

Fin triss med starka färger i.