söndag, september 19, 2010

Del 109 Tema: Varsågod och sitt!

Lite blandad kompott idag, två bilder från arkivet och en relativt färsk...
Första bilden, ett helt gäng med solstolar står välkomnande och väntar på badgästerna på stranden i Alanya, Turkiet... Där var jag på klassresa innan studenten 2006...
Andra bilden, den långa och mer eller mindre berömda bänkewn designad av Gaudí, som finns i Barcelona, Spanien, och som jag och hela min familj provsatt när vi var där på semester påsken 2006...
Och så en helt klart nyare bild... Ser det inte väldigt hemtrevligt och mysigt och inbjudande ut...??!! Så ser det ut i ett av rummen invändigt på det nya caféet "Mormors Café" i Byxelkork på norra Öland... Bilden tog jag när vi var där och fikade för andra gången den här sommaren, i augusti...

2 kommentarer:

Len@ sa...

Oj, säger jag bara och stannar på första bilden undrar vilken stol jag ska välja.... fina bilder alla tre men första, så härligt jag som är soldyrkare... :)

Jah Hollis sa...

Fina bilder, men av någon mystisk anledning vill inte Gaudibänken visa sig. :-(