söndag, augusti 29, 2010

Del 106 Tema: Kollektivt


Jag valde kollektivt som i kollektivtrafik, om än ett något ovanligt val av kollektivtrafik kanske, hehe... :P
Böda Skogsjärnväg på norra Öland är en förening som kör med sin gamla museijärnväg varje sommar... Dock inte varje dag, men ett par dagar vi veckan... Vi är trogna medlemmar i familjen, och brukar minst en gång varje sommar vara med och jobba på järnvägen, både med biljettförsäljningen och "konduktörandet"... Allt arbete är dock ideellt, så vi får inga pengar alls för det, förutom det som föreningen drar in för köp av biljetter och diverse annat...
Jag vlade tre bilder som helt enkelt är relaterade till just Böda Skogsjärnväg... Det är en smalspårig järnväg med gamla trävagnar... En guldgruva för alla tågnördar!!!
Samtliga foton jag visar idag är tagna förra sommaren, 2009!!!

9 kommentarer:

Kristina sa...

Fina bilder! Bor utanför Kalmar så ett besök där nästa sommar kanske skulle uppskattas av min då 5-åriga dotter

Axart sa...

Jag hade också tåg :),
fina bilder!

Bokmalen sa...

Missade det tåget när vi var där förra sommaren. Tåg ser ut att va ett återkommande ämne i trissen!??
Krmaen, Maria

Erik "Semlan" sa...

Den tågresan missade jag senast jag besökte ön. ;-) Verkar skoj. Väljer första fotot, många förväntansfulla barn i första vagnen.

Ingalill sa...

Härliga bilder, den sista var urläcker :)

Jah Hollis sa...

Det var en liten, men naggande god, järnväg.

ViDu sa...

Vilka mysiga sommarbilder. Första bilden var bäst.

Karoleen sa...

Rolig tolking och va trevligt med ett familjeengagemang! Ni är duktiga =) Min första fototriss, kul att se de olika tolkningarna...

@Receptomaten sa...

Oj, den här hade jag missat - och du så bra trissat!