måndag, april 12, 2010

Del 90 Tema: Liten (för UNICEF)

Ett kul men svårt tema... Och så tycker jag att det är bra att det är till förmån för UNICEFs kampanj för varenda unge... En krona per anmält bidrag går till kampanjen... Jag är inte världsförälder genom UNICEF själv, men har under många år nu engagerat mig väldigt mycket i all sorts välgårenhet... Jag har ett fadderbarn, men dock i en annan organisation... Oavsett tycker jag initiativet är bra, då jag som sagt bryr mig vilken organisation det än handlar om...

Men nu till dagrens tema... Har varit bortrest över påsk och veckan efter, och haft en del att stå i sen jag kom hem, därför temat dröjer...
Kanske inte bästa bilderna men, de får duga, orkar inte tänka mer... En liten liten båt seglar fram på det stora blå, havet utanför Byxelkrok, Öland, augusti 2009...
En liten tennisboll mot ett stort tennisnät...
Och så den sista bilden... Min storasysters hund Theia var verkligen LITEN då, när de precis hämtat henne, i september 2008... Man glömmer så fort, liksom med bebisar, hur små de faktiskt är... Hon var iallafall 8 veckor här på bilden, och hon har nu växt upp och blivit en vacker och ståtlig dam, som fyller 2 år om ett par månader... Finaste Theia!!! < 3

4 kommentarer:

Beppan sa...

Verkligen smått.... Kul variant på veckans tema!

Maria G sa...

Härlig triss!!!
Sista bilden blir favvo!
Ha en bra dag!

Jah Hollis sa...

Båten ser verkligen liten ut på det stora havet. :-)

P.K sa...

Fina trissbilder som bara inte är "liten" utan också med sommarkänsla i.